About-
First with a career focused on business and strategy, Flora then became a saddler-leather craftswoman for one of the biggest luxury houses.
After 3 years as a craftswoman for Maison Hermès, she now offers her services for the realization of craft projects in leather in interior architecture and training in the techniques and know-how of luxury leather goods.
La mission de l'Atelier est de transcender les frontières de l'artisanat traditionnel en collaborant avec des acteurs de divers horizons tels que l'architecture d'intérieur et le design. Nous croyons fermement à la valeur de la transmission des savoir-faire et à l'importance de préserver les techniques artisanales dans un monde en constante évolution.
Inspiration
The design of the 50s to 70s.
Organic and natural shapes.
Raw materials, which lives and tells a story.
Values
Degrowth.
The consumer as an actor.
Passing on ancient skills.
Participating in the change of consumption patterns: cheaper is never better.
Respect of sustainable goals.
A propos-
Mots de l'artisan-
"Depuis toujours, ma conviction était que je serais maroquinière chez Hermès ou pas du tout. Je voulais travailler le cuir, à l’ancienne, à la main. Avoir la fierté du produit réalisé de mes mains, la satisfaction du travail bien fait, et le challenge de travailler pour la maison à la pointe des techniques de maroquinerie."